Background

کسب درآمد واتس‌اپ از کجاست و ماچگونه از واتس‌اپ کسب درآمد کنیم؟

 کسب درآمد واتس‌اپ از کجاست و ماچگونه از واتس‌اپ کسب درآمد کنیم؟

کسب درآمد واتس‌اپ از کجاست و ماچگونه از واتس‌اپ کسب درآمد کنیم؟

یک مطالعه علمی نشان داده که ۸۰ درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند در ۱۵ دقیقه اول پس از بیدارشدن تلفن خود را بررسی می‌کنند. اما اولین برنامه‌ای که باز می‌کنید چیست؟
بیشتر افراد به منظور بررسی پیام‌های دریافتی خود در ابتدای روز، اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب خود را باز می‌کنند. برای درصد بالایی از افراد، این اپلیکیشن واتس‌ اپ است. واتس‌اپ با ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه، محبوب‌ترین برنامه پیام‌رسان تلفن همراه در جهان می‌باشد.
تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که آیا واتس اپ پول در می‌آورد و اگر اینطور است، چگونه این کار را می‌کند؟ 
WhatsApp در سال ۲۰۰۹ توسط Brian Acton و Jan Koum به عنوان جایگزینی برای خدمات با کیفیت بالای متنی SMS ایجاد شد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد که دفترچه تلفن خود را آپلود و به هر کسی که برنامه را نصب کرده است، بدون هیچ هزینه‌ای پیام ارسال کنند. این اپلیکیشن برای دستگاه‌های آیفون، اندروید، بلکبری، گوشی‌های ویندوز، گوشی‌های نوکیا و اخیراً دسکتاپ‌ها موجود است.
شرکت فیسبوک در ماه فوریه ۲۰۱۴، واتساپ را به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خرید و در نهم سپتامبر، واتساپ درآمد زیادی برای فیسبوک تولید کرد. روز جمعه ۳۰ آپریل، بنیانگذار واتساپ Jan Koum جدایی خود را از این شرکت اعلام کرد. گزارش‌ها حاکی از ختلاف نظر Koum با فیسبوک بر سرموضوع استفاده از اطلاعات شخصی کاربران WhatsApp به منظور ارسال تبلیغات هدفمند، بوده است. Koum و همراهانش، سالهاست که حامی حفظ حریم شخصی کاربران واتساپ هستند.
در فوریه ۲۰۱۸، WhatsApp، ۱٫۵میلیارد کاربر داشت و دومین شرکت بزرگ فیس بوک بعد از namesake بود. به طوری که از Facebook’s messenger و Instagram پیشی گرفت و رتبه‌های سوم و چهارم را به آنها تخصیص داد. اما منبع درآمد WhatsApp چیست؟
اما این سوال که واتس‌اپ چگونه پول در می‌آورد از ابتدا در ذهن همه وجود داشته است زیرا واتس‌اپ با افتخار نظرات خود را در مورد تبلیغات بومی ابراز می‌کند و مدت زیادی است که از کاربران خود هزینه نمی‌گیرد. مطمئناً برنامه‌های بزرگی در ذهن توسعه‌دهندگان (و فیسبوک) در مورد مدل درآمد آن وجود دارد.

استراتژی ایجاد درآمد اولیه

واتس‌اپ اولین دور بودجه خود را با ۲۵۰ هزار دلار دریافت‌شده از پنج دوست که کارمند یاهو بودند آغاز کرد؛ دوستانی که به عنوان بنیان‌گذار به آن‌ها امتیاز داده شد. دور دوم و سوم بودجه توسط Sequoia Capital اهدا شد که مبلغ کل ۶۰ میلیون دلار (۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ و ۵۲ میلیون دلار در ۲۰۱۳) در واتس‌ اپ سرمایه‌گذاری کرد. این تنها منبع درآمد برای ۵۰ کارمند واتس‌اپ بود. هزینه زیادی در اجرای برنامه وجود نداشت. هزینه اصلی شامل ارسال کد تأیید برای کاربران می‌شد.
به همین دلیل است که واتس‌اپ هزینه اشتراک ۱ دلاری را لغو کرد. استراتژی بنیان‌گذاران این بود که برند را مترادف یک برنامه پیام‌رسان فوری قرار دهند. این امر آن‌ها را ملزم کرد تا از تأثیر شبکه استفاده کنند. این استراتژی ایجاد شبکه در ابتدا و رسیدن به پول در درجه دوم، ثمربخش بود. پس از دو سال، واتس‌اپ در فوریه ۲۰۱۴ با ۱۹ میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد و همه کارکنان از جمله کوئوم، که اکنون بخشی از هیئت مدیره فیسبوک است، در لیست حقوق فیسبوک قرار گرفتند.

تمرکز بر رشد

به WhatsApp روزانه حدود یک میلیون کاربر (عمدتاً از آمریکای لاتین، هند و اروپا) اضافه می‌شود. باتوجه به محبوبیت برنامه‌های پیام رسان، با نصب یک طرف تمام دوستان طرف مقابل نیز برنامه را نصب می کنند. این کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز به تبلیغ پیام‌رسان محبوب خود می‌پردازند.با افزایش نفوذ در بازار، واتساپ تبدیل به یک برنامه ضروری شده است و شاهد رشد کاربران است. 

همه چیز در مورد پول است؟

برخی گمانه زنی‌ها این است که فیسبوک برای دسترسی به اطلاعاتِ بیشتر از مشتریان و شناخت الگوهای رفتاری آنها از طریق جمع آوری داده‌ها، WhatsApp را خریده است. اطلاعات مکان‌های جغرافیایی به اشتراک گذاشته شده، ۶۰ میلیارد پیام ارسالی در روز و لیست تماس کاربران در سرورهای فیسبوک ذخیره و مدیریت می‌شوند. در حالی که مارک زوکربرگ قبلا قول داده بود که این داده‌ها برای بهبود هدف‌گیری مصرف‌کنندگان در تبلیغات فیس بوک مورد استفاده قرار نگیرند، مگر آنکه کاربر تنظیمات را تغییر دهد تا اطلاعات را با فیس بوک به اشتراک نگذارد.

رمزنگاری End-to-End مکالمات

این نوع رمزنگاری در پیام‌رسان‌هایی همچون اپل و واتساپ باعث شده است که هیچ‌کس از جمله خود اپل و واتساپ به جز فرستنده و گیرنده به پیام‌ها و مکالمات دسترسی نداشته باشد.

آشنایی با راه‌های کسب درآمد از واتساپ

۱. محتوای وایرالی پخش کنید و درآمد کسب کنید

به این ترتیب، محتوا را با شبکه WhatsApp خود به اشتراک می‌گذارید. در اینجا شما باید نشانی اینترنتی را به اشتراک بگذارید و ممکن است متعلق به هر وب سایت کوتاه کننده URL باشد. وقتی شخصی برای اولین بار بر روی آدرس اینترنتی مشترک شما کلیک می‌کند، حقوق دریافت می‌کنید. محتوا می‌تواند یک تصویر ، تبلیغات یا فیلم نیز باشد. بنابراین اگر به زبان ساده بگویم، برای وایرال شدن محتوای آن وب‌سایت خاص دستمزد می‌گیرید.
مراحل زیر آورده شده است:
-به هر وب سایت کوتاه کننده URL دسترسی پیدا کنید.
-ثبت نام (با فیس بوک یا ایمیل).
-آدرس محتوایی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید (صفحه وب، ویدئو، تصویر، هر چیزی) دریافت کنید و سپس آن را در سایت بچسبانید.
-سپس باید روی “کوتاه کردن URL” کلیک کنید. این پیوند شماست که باید از آن استفاده کنید.
-پس از آن، این پیوند را در WhatsApp به مخاطبین خود کپی کرده و با گروه به اشتراک بگذارید.
-اکنون بابت هر کلیک جدید بر روی پست خود پولی دریافت خواهید کرد.

۲. بازاریابی وابسته (تبلیغ یک محصول خاص)

از طریق WhatsApp، می‌توانید بازاریابی وابسته را شروع کنید زیرا امروزه محبوب است. در این فرایند، شما باید پیوند یک محصول خاص را به اشتراک بگذارید و آن شرکت‌ها را تبلیغ کنید. برای این منظور، یکی از بهترین بسترهای بازاریابی وابسته، آمازون است. وقتی شخصی آن محصول را از طریق آدرس اینترنتی شما خریداری می‌کند ، کمیسیون آن را دریافت می‌کنید.
ما در مورد بازاریابی وابسته و نحوه دریافت حقوق شما صحبت کرده‌ایم. حالا به این فکر کنید که چگونه آن را شروع خواهید کرد. کافی است با هر پلتفرم بازاریابی وابسته تماس بگیرید و محصولی را که می‌خواهید تبلیغ کنید انتخاب کنید. پس از اتمام عمر، پیوند وابسته خود را ایجاد کنید. اکنون آن را کپی کرده و در WhatsApp به اشتراک بگذارید. در هر خرید محصول مشترک خود، کمیسیون دریافت خواهید کرد.

۳. کسب درآمد از طریق شبکه‌های PPD

PPD مخفف “پرداخت به ازای دانلود” است. شما باید بارگیری محتوا را افزایش دهید و به ازای هر بار بارگیری پول دریافت خواهید کرد. “Pay Per Download” برترین سایت برای این کار در سطح جهانی است.
شروع آن آسان است؛ به وب سایت بروید و ثبت نام کنید سپس فایلی را که می‌خواهید اشتراک گذاری را شروع کنید بارگذاری کنید و پیوند را با مخاطب WhatsApp خود به اشتراک بگذارید. وقتی کسی فایل بارگذاری شده شما را از طریق پیوند شما بارگیری می‌کند، برای آن هزینه دریافت می‌کنید. در هر بار بارگیری، مقداری پول دریافت می‌کنید اما با توجه به ظرفیت دانلود می‌توانید با هم تفاوت داشته باشید.

۴. تبلیغ برنامه و دریافت پاداش

آیا می‌دانید که سایت‌ها و برنامه‌های زیادی وجود دارد که به شما پول نمی‌دهند؟ به شما پاداش‌هایی مانند نقدی Paytm، شارژ رایگان و شاید گیفت کارت می‌دهند. و شما می‌توانید از این پاداش‌ها استفاده کنید. شما باید برنامه را با پیوند ارجاع خود تبلیغ کنید. اگر شخصی از لینک ارجاع شما برای بارگیری آن برنامه استفاده کند، پاداش دریافت خواهید کرد. این برنامه‌ها می‌توانند زمان مکالمه، هزینه کار و غیره را به دست آورند.

۵. شبکه خود را گسترش دهید

شما می‌توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید. اگر محصول، برنامه یا هر چیز دیگری را می‌فروشید، می‌توانید ویژگی‌ها را با شبکه‌های خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، به عنوان یک فروشگاه آنلاین کار می‌کنید. در واتساپ، شانس‌های زیادی برای به دست آوردن سود قابل توجه دارید. دلیل آن ارتباط شما با مخاطب است. شما و مخاطب خود هر دو درک، اعتماد و اطمینان خوبی نسبت به یکدیگر دارید. بنابراین می‌توانید تجارت خود را با کمک واتس‌اپ گسترش دهید.

مقالات پیشنهادی

0 نظر

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید مدیر سایت در همین صفحه نمایش داده خواهد شد.